Podcast Rozmowy Konopne 080 Kannabinoid, który walczy z bólem, depresją i nowotworami - Izabela Piątek

Izabela Piątek

współwłaściciel Grupy Kapitałowej 3H oraz Członkiem
Zarządu spółki badawczo-rozwojowej 3H Lab.
Specjalizuje się w tworzeniu i wprowadzaniu na rynek nowych produktów pod marką
3h lub pod markami partnerów biznesowych firmy, w tym celu aktywnie współpracuje
ze środowiskiem naukowym skupionym wokół uczelni wyższych oraz prywatnymi
jednostkami zajmującymi się badaniami. Koordynuje działania zespołów zajmujących
się pracami nad kosmetykami, suplementami, żywnością oraz wykorzystaniem
komponentów konopnych w nowych, innowacyjnych materiałach.

Na poziomie Grupy wspiera również strategię rozwoju firmy na rynkach
zagranicznych, przede wszystkim na rynkach francusko i hiszpańskojęzycznych.

www.3h.com.pl
[email protected].

Kannabinoid, który walczy z bólem, depresją i nowotworami

TRANSKRYPCJA ODCINKA

00:00:18 Tomasz Ołubczyński
A dzisiaj porozmawiamy sobie o kanabichromenie, czyli o mniej znanym fitokanabinoidzie, a posiadającym ogromne właściwości. Moim Waszym gościem jest Izabela Piątek, współwłaścicielka Polskiej Grupy Kapitałowej 3H. Izabela jest również negocjatorem biznesowym w branży automotive. Odpowiada w grupie 3H za badania i rozwój nowych produktów i surowców. A ciekawostką jest informacja, że biegle również włada siedmioma językami.

00:00:52 Izabela Piątek
Dzień dobry. Bardzo mi się to przydaje w codziennej pracy, ponieważ głównymi rynkami, na którymi operuję, są właśnie rynki zagraniczne.

00:01:02 Tomasz Ołubczyński
Czyli będziemy dzisiaj rozmawiać z przedstawicielem firmy, która dobrze zna rynki zagraniczne i dobrze operuje na tych rynkach.

00:01:18 Izabela Piątek
Tak, na pewno nie we wszystkich branżach, ale w tych tutaj wymienionych wcześniej dosyć dobrze.

00:01:26 Tomasz Ołubczyński
No to fantastycznie. Czym dokładnie jest kanabichromen, w skrócie CBC? Czym różni się od innych, bardziej znanych kanabinoidów, takich jak THC i CBD?

00:01:38 Izabela Piątek
Kanabichromen należy do tak zwanej wielkiej szóstki, czyli tych głównych fitokanabinoidów, które produkują konopię, czyli między tymi 100 kanabinoidami jest tym, który występuje w takiej znacznej większości, czy w znacznej ilości, mimo że to jest ilość odpowiadająca 0,2-0,3% zawartości w suszu, czyli wydawałoby się, malutko i mówi się o nim jako o fitokanabinoidzie mniejszościowym, ale mimo wszystko wśród tej setki znajduje się w pierwszej szóstce. Czym jest, kiedy został odkryty? Odkryty został w 1966 roku równolegle przez dwa zespoły badawcze. Jeden zespół badawczy prowadzony był przez profesorów Gaoniego i Mehulama. i miało to miejsce w Instytucie Nauk Weizmanna w Rechowut. Z kolei drugi zespół badawczy to był zespół badawczy profesorów Klausena, von Spulaka i Korte. Także te równolegle takie rzeczy się zdarzają i właśnie w przypadku CBC, czyli kanabichromenu, miało to miejsce. Był to przez wiele lat taki zupełnie niedoceniony, nieznany kanabinoid.

00:03:13 Izabela Piątek
Tak naprawdę do lat 80., kiedy zrobiono, zaczęto prowadzić w sposób intensywniejszy badania w ogóle nad właściwościami konopi, właściwościami fitokanabinoidów i przeprowadzono takie badanie, które wprowadziło świat naukowy w błąd, który pokutował przez parę dobrych lat, ponieważ zgodnie z tym badaniem, Naukowcy stwierdzili, że jest to fitokanabinoid, którego jest tyle samo w roślinie, ile jest CBD i THC, a wynikało to po prostu z metody badawczej, ponieważ one się tak ze sobą przenikały, że nie zostało to dokładnie określone. Zostało określone, że jest go dużo. I później trzeba było te badania z roku 1981 korygować, a badano takie odmiany jak afgańska i pakistańska i właśnie na podstawie tych badań o odmianę afgańskiej i pakistańskiej określono, że konkretnych właśnie w tych odmianach jest go naprawdę sporo. Co wprowadziło w błąd? Tak naprawdę badania metodą chromatografii gazowej w danym czasie. One dały taki obraz.

00:04:39 Tomasz Ołubczyński
I tak się poniosło.

00:04:40 Izabela Piątek
I tak się poniosło. Oczywiście potem były kontrbadania. I w ramach tych kontrbadań okazało się właśnie, że ta ilość jest znacznie mniejsza i że jest właśnie w przeciwieństwie do CBD, który w tych odmianach z listy odmian dopuszczonych, uprawianych na terenie Unii Europejskiej, ten standard taki można określić na poziom około 3% przy outdoorowych uprawach, no to tutaj mówimy o ilości 0,2-0,3%. No to też.

00:05:17 Tomasz Ołubczyński
Jest całkiem sporo. Całkiem sporo. CBC jeszcze do tej pory jest, można powiedzieć, nową na rynku, bo mało kto zdaje sobie sprawę z tych korzyści zdrowotnych, które może dać CBC. Ja bym tylko chciał dodać swoje trzy grosze, że CBC stymuluje receptory CB2, więc teoretycznie nie powinniśmy mieć efektów psychoaktywnych w tej kwestii. Jakie korzyści mogą wynikać z zdrowotne skorzystania właśnie z CBC?

00:06:08 Izabela Piątek
CBC jest fitokanabinoidem, który jest cały czas badany. Na ten moment istnieje około 255 badań. Sprawdziłam to dzisiaj, więc istnieje 255 publikacji badań dotyczących… Czyli nie nudziłaś się przed nagraniem? Nie, nie, nie. Ja niestety mam taką przypadłość, że dużo rzeczy robię na ostatnią chwilę, więc usiadłam do tego, żeby uporządkować tą wiedzę, którą bym chciała Państwu przekazać. Wczoraj wieczorem i dzisiaj rano jeszcze przeglądałam i tak stwierdziłam, że może warto w ogóle zobaczyć jak wygląda to CBC w badaniach. I porównując do CBD, które ma kilkanaście tysięcy badań w tej chwili opublikowanych i zarejestrowanych na PubMedzie, no to tak jak mówiłam, to CBC ma tych badań znacznie mniej, ma 255.

00:07:08 Izabela Piątek
Te badania zaczęły się właśnie w tym 66 roku, to było tak prawie nic, prawie nic. Potem lata 80 coś tam i taki prawdziwy pik 2023 rok, kiedy tych badań wykonano 48 i publikacji z nimi związanych, bo pewnie badania trwają jeszcze.

00:07:25 Tomasz Ołubczyński
W 2023? No to ciekawe, co skłoniło tych wszystkich.

00:07:30 Izabela Piątek
Naukowców do tego, że… A na 2024, nawet trafiłam na publikację bardzo ciekawą, teraz z listopada 2024 roku, czyli do tej pory opublikowano 39 artykułów czy 39 wniosków i wyników z badań dotyczących kanabichromenu. I co takiego ciekawego w nim znaleziono? Przede wszystkim jego sposób działania, ponieważ tak jak wspomniałeś, on się nie łączy, nie aktywuje receptora CB1 albo aktywuje go w sposób bardzo taki niepozorny, co się przekłada na to, że nie ma działania psychoaktywnego. a podobnie jak THC, stymuluje organizm do produkcji anandamidu i mówiąc takim ludzkim, kolokwialnym językiem, nie dopuszcza do tego, żeby enzymy ten anandamid za szybko rozkładały, czyli to działanie anandamidu które jest zwane taką cząsteczką błogości, zapewnia nam dobry nastrój, bez tego działania psychoaktywnego, takiego pikowego, że działamy w uniesieniu, trwa znacznie dłużej. CBC w ogóle wpływa na to, na produkcję tych naturalnych, czy wydzielanie naturalnych endokanabinoidów przez organizm ludzki, co też jest bardzo dobre dla tego naszego. Jesteśmy beneficjentem tego działania. Jak, w jaki sposób działa?

00:09:14 Izabela Piątek
Mówiliśmy, że bardzo słabo na ten receptor CB1, przede wszystkim na ten receptor CB2 jest antagonistą tego receptoru. CB2 działając na układ nerwowy, ale nie bezpośrednio na mózg, który jest to powiązany właśnie z receptorem CB1 i jest aktywatorem również innych receptorów TPR. TPRA i TPRV, które to z kolei są silnie powiązane z odczuciem bólu na przykład, ze stanami zapalnymi. Czyli mamy tutaj pierwsze takie błogosławieństwo, czy pierwszą możliwość zastosowania kanabichromenu jako środka, który byłby w stanie załagodzić ból i stany zapalne w organizmie. Później, jak wrócę do tych swoich notatek, pewnie będziemy mówić o konkretnych badaniach, będę już tutaj profesjonalnie rzucać latami nazwiskami i tak dalej, żeby nikogo nie pominąć, ale W badaniach in vivo i in vitro, które zostały przeprowadzone na przestrzeni tych ostatnich lat, na myszach niestety badamy na zwierzętach. Te badania wykazały, że podawanie kanabichromenu właśnie wpływa w sposób znaczący na zmniejszenie stanów zapalnych, takich jak stan zapalny okrężnicy. chociażby czy na złagodzenie bólu. Cóż jeszcze?

00:11:03 Izabela Piątek
Te stany zapalne też są związane z jelitami bardzo często. Jest to w ogóle tak połączone, bo tak mówiąc pokrótce, to ten kanabichromen działa trochę głowa jelita. Wiemy, że te dwa układy są ze sobą Powiązane mówi się o tym, że jelita są drugim mózgiem, że cała ta mikroflora wpływa i na nasz nastrój i na nasze zdrowie ogólnie. Także okazało się, że ten kanabichromen właśnie łagodzi takie przewlekłe stany zapalne jelit i jest taką nadzieją medyczną, mam nadzieję, że będą badania w tym kierunku intensyfikowane i prowadzone na to, żeby znaleźć rozwiązanie dla osób, które zmagają się właśnie z takimi przewlekłymi autoimmunologicznymi chorobami jelit. Czyli mamy tutaj pierwszy czynnik, te stany zapalne, stany bólowe. Kanabichromen jest również taką wielką nadzieją dla osób zmagających się z nowotworami. I tutaj też z kolei badania prowadzone na myszach wykazały możliwość pozytywnej odpowiedzi organizmu, również ludzkiego, jesteśmy kręgowcami, tak jak myszy, na przypadki nowotworowe. Te badania dotyczyły konkretnie nowotworu piersi.

00:12:37 Izabela Piątek
Cóż jeszcze? Taka rzecz, którą widać od pierwszego rzutu oka na skórę ludzką, okazuje się, że kanabichroman jest w stanie zablokować wydzielanie sebum, czyli potrafi być skuteczny w walce z chorobami dermatologicznymi związane właśnie z zachwianiem tej bariery lipidowej i z wydzielaniem, z nadmiernym wydzielaniem tych lipidów skórnych, tego sebum i może być skuteczny w przypadku leczenia trądziku. O, wracając jeszcze do kwestii przeciwzapalnych, bo nie powiedziałam, a to też jest takie nowe badanie relatywnie, które się tam nam pokazało w przypadku pod wpływem epidemii COVID-u, wiadomo w COVID-zie Wszystkie ręce poszły na pokład i naukowcy starali się znaleźć na bazie różnych substancji i naturalnych, i wyprodukowanych w laboratorium skutecznego środka. COVID, zwłaszcza ten pierwszy COVID wywoływał bardzo często zespół niewydolności oddechowej, który to zespół, był związany z sepsą, z burzą cytokinową i powodował do takiego ogólnonarządowego w swoim finale, najpierw atakował płuca, a potem do takiego ogólnonarządowego zapalenia i bardzo często finalnie do śmierci, do sepsy i do śmierci. I właśnie pod tym kątem przeprowadzono badania na kanabichromenie w postaci wziewnej i okazało się, że w sposób znaczący jest w stanie nam zahamować rozwój tego ARDS-u, bo taki skrót właśnie ma ta choroba, czyli ta ostra niewydolność oddechowa. I zaraz powiem, jak to wyglądało, cóż on robi. jest w stanie odwrócić hipoksję, zwiększając wysycenie krwi tlenem o 8%, złagodzić objawy ARDS-u, redukując o 50% prozapalne cytokiny w płucach i krwi oraz chronić tkanki płuc przed dalszą destrukcją. Czyli naprawdę bardzo ciekawe wyniki tych badań.

00:15:14 Izabela Piątek
Cóż jeszcze?

00:15:16 Tomasz Ołubczyński
A propos, jeżeli mogę się wtrącić, bo przygrzebałem też troszeczkę badań i znalazłem jedno opracowanie, które było właśnie zrobione w kierunku COVID-a. I to badanie pokazywało, że przy zastosowaniu właśnie CBC sam wirus nie jest w stanie przejść przez barierę, przez błonę komórkową i ma problemy z namnażaniem się.

00:15:58 Izabela Piątek
Tak, też widziałam to badanie i tutaj bardzo ciekawe hahaha. Bardzo ciekawe jest to, że tak jak wspominałam na samym początku, to CBC aktywuje produkcję endokanabinoidów przez nasz organizm, a to ma znaczący wpływ. I on także bardzo dobrze działa w tym entourage effect. Tutaj akurat w tym badaniu nie udało się tak w stu procentach potwierdzić, że to samo działanie CBC ma taki wpływ. Ale on, tak jak powiedziałam, bardzo się lubi z innymi fitokanabinoidami i tworzy efekt takiej synergii, pobudzając i wchłanianie i to działanie innych fitokanabinoidów i to ma takie pozytywne działanie.

00:16:53 Tomasz Ołubczyński
Bo ja się tak od jakiegoś czasu zastanawiam, do jakiego momentu my możemy stymulować organizm właśnie fitokanabinoidami. bo w pewnym momencie organizm może dojść do takiego wniosku, że skoro jest dostarczany związek z zewnątrz, to organizm nie musi, nie ma takiej potrzeby się wysilać, żeby produkować własne endokannabinoidy, jeżeli dostarczamy z zewnątrz podobne, prawda? Więc pytanie, czy CBC nie jest tym dobrym rozwiązaniem, żeby stymulować produkcję, a nie zastępować nasze wewnętrzne endokanabinoidy. I nigdzie nie znalazłem informacji, nie dogrzebałem się w ogóle do tego typu informacji, do jakiego momentu my jesteśmy w stanie bezkonfliktowo, bezproblemowo stymulować organizm człowieka fitozwiązkami.

00:17:53 Izabela Piątek
Również się nie dogrzebałam.

00:17:55 Tomasz Ołubczyński
Czyli pytanie zostaje bez odpowiedzi.

00:17:57 Izabela Piątek
Pytanie zostaje otwarte. Dokładnie apelujemy do centrów badawczych, klinik, dokładnie na świecie, żeby takie badania przeprowadzić, bo są ważne. Są tak naprawdę ważne, zwłaszcza w czasach, w których żyjemy, przesadzonych stresem. który jak wiadomo działa bardzo negatywnie na nasz system endokanabinoidowy i redukuje, niszczy tą produkcję endokanabinoidów. Więc jak najbardziej. Chcielibyśmy to wiedzieć, prosimy o takie badania.

00:18:30 Tomasz Ołubczyński
Jeżeli ktoś wie, to czekamy na tą informację. Dobra, czyli mamy.

00:18:37 Izabela Piątek
Mamy, dokładnie, mamy działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe, mamy działanie związane, o czym tam mówisz?

00:18:45 Tomasz Ołubczyński
Z dermatologią.

00:18:46 Izabela Piątek
Z dermatologią, dokładnie. Mamy działanie teraz na mózg. Powiedzieliśmy, że nie wiąże się, czy w sposób umiarkowany wiąże z receptorami CB1, ale ma doskonały wpływ, jeżeli chodzi o takie działanie wspierające nasze zdolności do zapamiętywania, samopoczucie neurologiczne generalnie, jest tutaj bardzo, bardzo pozytywny. I to w przypadku chorób takich autoimmunologicznych typu Alzheimer, które niszczą nasz mózg. Jak się okazało, kanabichromen Jego działanie jest takie, że wspiera odbudowę. Wydawało się, że jest to niemożliwe, a jednak te badania na zwierzętach wykazały, że działa bardzo silnie wspierająco, jeżeli chodzi o mózg, przy tych chorobach neurodegradacyjnych oraz jest takim Dla mnie takim czarnym koniem i pokładam w nim bardzo duże nadzieje, jeżeli chodzi o leczenie depresji, bo depresja jest też taką jednostką chorobową, która chyba w top 5 w tej chwili na świecie. się znajduje i nie ma praktycznie społeczności, nawet już na tych niebieskich wyspach, gdzie ludzie żyją najdłużej i powinni być najszczęśliwsi, która to grupa społeczna nie byłaby dotknięta w jakiś sposób właśnie tymi depresjami.

00:20:29 Tomasz Ołubczyński
Media społecznościowe dotarły i do nich.

00:20:31 Izabela Piątek
Dokładnie, niestety. Także jeżeli chodzi o kanabichromen, on wykazuje takie działanie w mózgu, aktywując te receptory, które działa wspierająco na ten mózg, pobudzająco właśnie produkcję tego anandamidu i jest to takie pozytywne. Co my tu mamy jeszcze? Mówiliśmy też o chorobach jelit, o depresyjnych rzeczach, Przeciwnowotworową. Przeciwnowotworową też mówiliśmy. Przeciwbakteryjna jeszcze. Dokładnie. Z tych badań, które tam przewertowałam, okazało się, że kanabichromen ma właściwości, czy wykazuje właściwości przeciwbakteryjne, działając zarówno na bakterie gramadodatnie, jak i gramaujemne i w sposób wysoki i w sposób dobry na, działa przeciwgrzybicznie, zwłaszcza na drożdżaki.

00:21:35 Tomasz Ołubczyński
To też jest bardzo dobra informacja. Tak.

00:21:38 Izabela Piątek
I też jest związana po części właśnie z tym działaniem przeciwzapalnym, zwłaszcza w obrębie jelit.

00:21:47 Tomasz Ołubczyński
Ja znalazłem też taką informację, wspominałaś już o tym, że ten efekt anturaż jest bardzo istotny. W którymś z badań znalazłem informację, że CBC w połączeniu z CBD i z THC działa w synergii zdecydowanie lepiej niż gdyby zastosowano osobno te fitozwiązki. Możemy wyciągać wnioski z tych informacji, że jakby potencjał jest na tyle duży, że nie powinniśmy jakby bagatelizować tych informacji i pomimo tego, że jest to związek jeszcze nie do końca tak dobrze przebadany, jeszcze nie do końca tak dobrze przyswojony przez społeczeństwo, na tyle obiecujący, że tam gdzie możemy go zastosować, to jego miejsce obok CBD na pewno powinno być i CBG. Ja się tak zastanawiam, bo wspominałaś właśnie o chorobach skóry, a nie wspominałem o tym, że twoja firma, która składa się z wielu, wielu elementów, również produkuje kosmetyki.

00:23:25 Izabela Piątek
Tak.

00:23:25 Tomasz Ołubczyński
I mam pytanie, czy w tych kosmetykach też stosujecie jakieś fitokanabinoidy?

00:23:31 Izabela Piątek
Oczywiście.

00:23:32 Tomasz Ołubczyński
Pytanie retoryczne.

00:23:35 Izabela Piątek
Moja firma, czyli firma czy grupa 3H stworzyła trzy linie kosmetyczne. Pierwsze dwie to są linie kosmetyczne takie powiedzmy sobie do codziennego stosowania i to są kosmetyki po prostu, chociaż wszystkie mają naturalny skład w 100% sprawdzony i wszystkie mają jeden taki komponent, który je łączy, a mianowicie fitokanabinoid kompleks. Jest to taki kompleks, który zastrzegliśmy i który składa się z z elementów konopnych, również fitokanabinoidów, terpenów oleju konopnego w odpowiednim stężeniu, bo to właśnie wpływa na jakość skóry. I tak jak powiedziałam, te dwie pierwsze linie to są liniami takimi sensu stricto kosmetycznymi, dzięki właśnie zastosowaniu tego fitokanabinoid kompleks, jak i innych składników przede wszystkim roślinnych, ale używamy również kolagenu w niektórych kosmetykach, którego pozyskujemy z peptydów. Używamy serycyny, w niektórych również kosmetykach są to proteiny jedwabiu, również naturalne. Te kosmetyki mają działanie przeciwstarzeniowe, takie przeciwzapalne, sprawiające, że skóra jest młoda, elastyczna, taka promienna. A trzecią linią kosmetyczną jest to linia dermokosmetyków, tak można powiedzieć, która została stworzona na poszczególne problemy, powiedzmy sobie, ze skórą, problemy dermatologiczne. Mamy tam serię kosmetyków, taką podserię do skóry trądzikowej.

00:25:32 Izabela Piątek
Mamy taką, takie dwa kosmetyki do skóry takiej bardzo wrażliwej, przesuszonej, łuszczącej się. Mamy maść konopną, która się sprawdza w przypadku skóry atopowej, skóry z egzemą, z jakimiś pozostałościami po ranach, które nie chciały się specjalnie goić, nieładnie wyglądają. Jest tam również kosmetyk na blizny i przebarwienia, taki dermokosmetyk, który właśnie niweluje pięknie te przebarwienia, zarówno starcze, jak i wątrobowe, jak i przebarwienia związane ze słońcem i pięknie wyrównuje ten koloryt skóry. Także jest ich sporo.

00:26:20 Tomasz Ołubczyński
Nie żebym się trzepiał, ale powiedziałaś, że zastrzegliście pewien skład, czyli on jest chroniony znakiem patentowym.

00:26:28 Izabela Piątek
Znakiem towarowym. Patentem jeszcze nie, bo z patentem trwa to dłużej. Na razie zastrzegliśmy go znakiem towarowym.

00:26:37 Tomasz Ołubczyński
Okej, czyli przeprowadziliście pełnowymiarowe badania pod tym kierunkiem, pod tym kątem. Jedna ze spółek przeprowadziła badania.

00:26:48 Izabela Piątek
Tak.

00:26:48 Tomasz Ołubczyński
Ok. Dobra.

00:26:51 Izabela Piątek
W ogóle pod wszystkie kosmetyki przeprowadziliśmy badania, żeby udowodnić, że nie zawierają, bo żadne z nich nie zawiera substancji toksycznych, nawet tych dopuszczonych przez rynek kosmetycznych, komedogennych czy substancji uczulających. Robiliśmy pełne badania tutaj w tym kierunku.

00:27:10 Tomasz Ołubczyński
Jeszcze chciałbym poinformować oficjalnie, że nie jest to odcinek sponsorowany. Nie jest. Aczkolwiek kosmetyki już były miesiące temu przetestowane akurat u mnie w domu i wszyscy użytkownicy tych kosmetyków są zadowoleni, nawet bardzo. Ja bym chciał jeszcze tylko nadmienić, chciałbym pójść w kierunku, jeżeli możemy, w kierunku dolegliwości bólowych. Czy masz takie informacje od swoich klientów, ewentualnie jakieś badania, które mogłyby pomóc w jakimś stopniu ludziom, którzy borykają się z migrynami?

00:28:09 Izabela Piątek
Powiem tak, jeżeli chodzi o migreny, to nie testowaliśmy CBC, czy nasi klienci nie testowali. Mamy grupę klientów, która ma właśnie takie spadki nastroju albo stwierdzoną depresję i która przyjmuje CBC albo CBC i CBD, bo i takie, i takie grupy klientów mamy. I tutaj jest wyraźna poprawa. Zastanawiałam się właśnie też nad tym, o co zapytałeś. To znaczy, co zrobić, czy ktokolwiek badał to, czy ewentualnie podawane zewnętrznie fitokanabinoidy są w stanie zatrzymać, czy ograniczyć produkcję endokanabinoidów, ale w tym przypadku to CBC jak wynika z badań, samo pobudza produkcję endokanabinoidów i wszystkie te osoby zgłaszały, że nastąpiło wyraźne takie wyciszenie, uspokojenie, to nie było ani efektu euforii, ani efektu jakiegoś takiego psychoaktywnego, bo jak wiadomo, kanabichromen nie ma tego działania psychoaktywnego. To wyglądało z tych opowieści bardziej w taki sposób, jakby ten problem został przesunięty, oddalony od nich. Także było więcej miejsca na takie stwierdzenie, ok, wszyscy mamy problemy, wszyscy się z czymś zmagamy, to życie może nie jest aż takie różowe, ale nie jest aż takie czarne. I bardziej przekazywali tą informację jako taką większą przestrzeń.

00:30:01 Izabela Piątek
To nie był nacisk taki duszący, który nie pozwalał spać, nie pozwalał jeść, powodował bóle brzucha, tylko właśnie taki większy spokój, większą cierpliwość do tego, co się dzieje i brak takiego przerażenia. To jak gdyby jedna grupa klientów, którzy stosują kanabichromen i którzy wracają z takim feedbackiem do nas. Druga grupa, często związana z tą pierwszą, bo tak jak już wspominałam, te jelita są jednak drugim mózgiem i jest to połączone ze sobą, to są wszystkie problemy właśnie jelitowe. Mam klienta, który sam się gdzieś tam szkoli, doczytuje, szuka i nabywa drogą kup na ten kanabichromen po to, żeby ulżyć w problemach jelita drażliwego. Drugi z zespołem Crona, który też stosuje kanabichromen. I tak naprawdę wszyscy, którzy też trafiają akurat z problemami jelitowymi, Również twierdzą, że te problemy się uspokoiły. To było związane i z wypróżnianiem się, z bólami jelit, ze zgromadzeniem się gazów w jelitach, bo tak jak wykazują te badania, On, kanabichromen, redukuje produkcję tlenku azotu, z tego co pamiętam. I to wpływa na to, że krys nie jest dobry dla naszych jelit, bo sprawia wrażenie takiego napełnienia, bolesności, obrzmiałości.

00:31:50 Izabela Piątek
A właśnie kanabichromen to reguluje i redukuje tą produkcję, więc tutaj te efekty również u klientów są zauważalne.

00:32:02 Tomasz Ołubczyński
Pytałem o bóle migrynowe, ponieważ przez długi okres czasu, przez kilka miesięcy walczyliśmy z bólami migrynowymi u jednej z moich córek. i CBD nie dawało jakby tutaj pożądanego efektu, ale w momencie, gdy zastosowaliśmy CBC, moja córka, wiadomo, przy bólach migrynowych jest granica, do której możemy jeszcze coś zrobić, bo potem to już jest dramat. Potem to już tylko zasłaniamy okna, zamykamy oczy, chowamy się pod kołdrę i liczymy na to, że w miarę szybko nam ten ból zniknie albo stosujemy po prostu środki przeciwbólowe, prawda? Ale do momentu, kiedy wiemy, że jeszcze można to zastosować, jedna z moich córek była wyczulona akurat na to I za każdym razem, kiedy stosowała, to znaczy, przepraszam mnie, może nie za każdym razem, ale w większości przypadków, gdy zastosowała CBC, to udało się, udawało się rozgonić ten atak migrenowy na tyle dobrze, że Przy zastosowaniu jeszcze na przykład ćwiczeń oddechowych efekt był naprawdę spektakularny, bo nagle się okazywało, że jesteśmy w stanie kontrolować w ogóle cały problem. W większości przypadków. Nie mogę powiedzieć, że zawsze działa, ale w większości przypadków zadziałało. Dlatego zapytałem, bo ten problem zawsze mnie mocno dotykał. Bolało córkę?

00:33:59 Izabela Piątek
Przetestuję na sobie, bo zdarzają mi się bóle głowy, więc przetestuję. Do tej pory ja mam doświadczenie, jeżeli chodzi o migreny. Osoby z migrenami mają aurę przed, czują, że ta migrena nadchodzi. to świetnie sobie dawał radę CBG, dawało radę CBG. Z kolei w przypadku, kiedy ta migrena już się rozpędziła, to świetnie dawał radę inny fitokanabinoid również, który działa tak właśnie na te choroby neurodegradacyjne albo w ogóle na problemy z głową, mówiąc tak kolokwialnie, czyli CBDV. I rzeczywiście przy tych rozpędzonych migronach, przy tych rozpędzonych bólach głowy, kiedy już był światłowstręt i takie tępe, tępe bóle tej głowy, to tutaj to CBDV potrafiło fajnie załagodzić te bóle głowy. Również u młodzieży dojrzewającej, kiedy często te bóle głowy były spowodowane skokami hormonalnymi związanymi z dojrzewaniem.

00:35:12 Tomasz Ołubczyński
Jedna z moich znajomych wspominała mi o tym, że po iluś latach w ogóle męczenia się z takimi przypadłościami jak np. bóle migrenowe, ktoś jej zasugerował, żeby sprawdzała, żeby sobie zapisywała co je. I nagle się okazało, że jest uczulona na siarczyny zawarte m.in. w winie. I dla niej to było po prostu odkrycie nowego świata, bo widziała, co doprowadza ją na drugi dzień. No wiadomo, że… Bo w tym starym.

00:35:55 Izabela Piątek
Świecie to się nazywało kac, a teraz uczulenie na sierczynę zaparte w winie.

00:36:03 Tomasz Ołubczyński
No nie.

00:36:05 Izabela Piątek
Syndrom dnia drugiego, okej.

00:36:06 Tomasz Ołubczyński
Nie, aż tak bardzo, aż tak bardzo, aż tak bardzo nie przetrwała tego alkoholu, tego wina, ale nawet małe ilości doprowadzały ją na drugi dzień, na drugi dzień do właśnie tych migren, co było Jak czasami z nią rozmawiałem, to mówiła o skali od 1 do 10 na jakimś tam poziomie wysokim. Dla mnie to było niezrozumiałe, bo ja nie mam bóli. Jeżeli sobie nie załapię jakiegoś urazu fizycznego, Niektórzy by powiedzieli, że nie żyję, wstaję rano, nic mnie nie boli, całe szczęście.

00:36:46 Izabela Piątek
Pogratulować.

00:36:49 Tomasz Ołubczyński
Dziękuję, w tym wieku. Ale niektórzy mają duży problem i to jest wskazówka, o której nie wszyscy zapewne wiedzą, żeby sprawdzać, co konkretnie się jadło dzień wcześniej, bo niektóre rzeczy mogą wpływać na nasz stan. na drugi dzień.

00:37:13 Izabela Piątek
Jesteśmy tym, co jemy.

00:37:14 Tomasz Ołubczyński
I nie zawsze jest alkohol w dużych ilościach. Dobra, czy mamy jakieś przeciwwskazania, jeżeli chodzi o stosowanie?

00:37:25 Izabela Piątek
Tak jak już wspominałam, tych badań jest 255. Także tych interakcji wiadomo, że jeżeli się chce przyjmować jakikolwiek suplement czy składnik roślinny, to mogą być zioła. Warto mieć po prostu zaufanego lekarza z otwartą głową i warto to z nim skonsultować. CBD, tak jak wspominaliśmy, uruchamia produkcję tego anandamidu. i trochę nie dopuszcza albo opóźnia proces jego rozpuszczania, jego zaniknięcia. Więc warto uważać, jeżeli się bierze silne leki psychotropowe właśnie przy depresjach, na to, żeby nie łączyć tego ze sobą. Dlatego, że efekty również w przypadku CBD nie poleca się łączenia, czy tam marihuany leczniczej nie poleca się łączenia ze sobą tych dwóch związków czy leku i związku. To jest taki główny.

00:38:36 Tomasz Ołubczyński
Czyli standardowe podejście.

00:38:37 Izabela Piątek
Dokładnie tak. Trzeba być ostrożnym, nie bierzemy garści tabletek plus kropli jakiegokolwiek fitokanabinoidów, w tym kanabichromenu razem i nie popijamy tego winem.

00:38:51 Tomasz Ołubczyński
Bo nie wiemy jak długo będzie działało.

00:38:56 Izabela Piątek
Trzeba skonsultować to najlepiej właśnie z jakimś fitoterapeutą albo z lekarzem najlepiej i podejść do tego rozsądnie. Jeżeli decydujemy się brać to, żeby ten czas pomiędzy wzięciem leku i wzięciem fitokanabinoidu wynosił to minimum dwie godziny, żeby uniknąć.

00:39:20 Tomasz Ołubczyński
Zminimalizować ryzyko. Czy na rynku pojawiają się syntetyczne formy?

00:39:27 Izabela Piątek
Oczywiście, że tak. Oczywiście, że tak.

00:39:30 Tomasz Ołubczyński
Dobra, to teraz mam pytanie, które dla mnie jest pytaniem kluczowym. Domyślam się, że może pać odpowiedź z cyklu to zależy, ale jak wybrać dobry ekstrakt, żeby sobie nie zrobić krzywdy?

00:39:56 Izabela Piątek
No nie, to jakie może być to zależy. Przede wszystkim, za każdym razem, jeśli nabywamy jakikolwiek produkt oparty o fitokanabinoidy albo ziołowy, trzeba poprosić o badania. Po prostu.

00:40:14 Tomasz Ołubczyński
Dobra, jakie badania?

00:40:16 Izabela Piątek
Badania laboratoryjne wykazujące, czy jest to produkt full spectrum, czy jest to produkt oparty o izolat, czy jest to produkt oparty, bo one wykażą, tak, czy jest to produkt oparty o syntetyk. Między izolatem a syntetykiem trudno będzie znaleźć, być na 100% pewnym, że to nie jest albo izolat, albo, albo syntetyk, bo tam po prostu będzie tylko i wyłącznie tylko ten jedyny kanabinoid, czyli w tym przypadku CBC. Nie będzie żadnego tego efektu otoczenia.

00:40:54 Tomasz Ołubczyński
Ale już wiemy, że niektórzy zaradni przedsiębiorcy do izolatu dodają odrobinę, małą część innych związków, żeby w ten sposób poszukać klienta.

00:41:09 Izabela Piątek
Ale to też będzie widać. Jeżeli to jest odrobina, tak naprawdę ta suma fitokanabinoidów mniejszościowych czy innych niż ten standaryzowany, który tam kupujemy, powinna dochodzić do 2%. Jeżeli to jest wartościowy ekstrakt.

00:41:32 Tomasz Ołubczyński
Do 2%.

00:41:35 Izabela Piątek
Między 1 a 2 to możemy mieć jakąś gwarancję, że jest to produkt full spectrum i że jest to produkt, który jest oparty właśnie o ekstrakt i o naturalne fitokanamie.

00:41:50 Tomasz Ołubczyński
Skład ekstraktu to jest jedno. Czy na coś jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę albo na jakie ewentualnie dodatkowe badania zwrócić uwagę?

00:42:03 Izabela Piątek
Zawartość metali ciężkich, mikrobiologia raczej nie wyjdzie, bo jak wiemy, i tutaj nawet w przypadku kanabichromenu mówiliśmy, że ono ma działanie antybakteryjne i tak dalej, antygrzbicze, więc nawet w tej bazie, czyli w tym oleju, czy w którym jest zawieszone, nie wyjdzie nam to. Ale warto też zwrócić uwagę na pozostałości poprodukcyjne, poekstrakcyjne. To może być naprawdę dosyć długa tablica Mendelejewa, jeżeli ktoś robi to w garażu i nieumiejętnie albo nabył ten ekstrakt. dla niego z wiadomego pochodzenia, a nie zawsze z wiadomego pochodzenia.

00:42:46 Tomasz Ołubczyński
Dobra, twoim zdaniem badania powinny być robione… Znaczy tak, jaka powinna być data na badaniach? Czyli na przykład kupujemy produkt, który teoretycznie, nie wiem, w tym roku, tak? Czyli 2024, producent chwali się badaniem z, nie wiem, z 2020.

00:43:14 Izabela Piątek
Powiem tak, w mojej firmie jest to niedopuszczalne. Każdy produkt ma swój i to jest podane na etykiecie, jest to podane na opakowaniu, ma batch produkcyjny, to znaczy unikalny ciąg cyfr z reguły, czasem cyfr i liczb, którym jest określona każda partia produkcyjna i pod tą, do tej partii produkcyjnej powinno się odnosić badania. Nam determinuje termin przydatności, tak naprawdę przydatność oleju, mimo że ta zawartość fitokanabinoidów przedłuża jego trwałość, ale w naszym przypadku jest to zawsze półtorej roku, żeby był duży zapas bezpieczeństwa, jak komuś zostanie w domu, a przechowywał to w warunkach przeznaczonych do tego, czyli w miejscu ciemnym i które nie jest przegrzane dużo. to jeżeli tam zobaczy, że mu się ten termin zbliża do końca, no to nie musi się tak martwić, bo nie dajemy dwóch lat czy trzech lat, jak niektórzy, tylko zawsze to jest półtorej roku termin przydatności do spożycia i zawsze pod każdy ten numer batchu i termin przydatności do spożycia wysyłamy, jak sobie ktoś życzy, czy do punktów, z którymi współpracujemy, właśnie aktualne badania. Posługiwanie się badaniami z 2020 roku jest bez sensu, dlatego że każda partia produkcyjna opiera się na innym materiale wsadowym, czyli na innej konopi, innej zawartości. fitokanabinoidów, o innej toksyczności, powiedzmy sobie tak ogólnie, ale o innej po prostu zawartości wszystkiego w środku, więc jedno do drugiego. Mieć dokument, ale do czegoś innego to tak jak mieć dokumenty, mieć malucha dokładnie, a mieć dokumenty do Porsche, odwrotnie, nie? Mieć Porsche.

00:45:21 Tomasz Ołubczyński
Rozumiesz, bo bardzo dużo rzeczy, które dostępne są do kupienia, to są produkty złe. Między innymi ci fajni sprzedawcy reklamują się albo opierają swoją sprzedaż właśnie o to, że posiadają badania. Badania wszyscy muszą, podstawowe na zawartość THC. Więc zawartości to w związku wszyscy muszą zrobić bez łaski i to jest obligatoryjne przez ustawę. Ale jeżeli posługują się badaniem i chwalą się, że mają badania i jak zaglądniemy sobie w te badania i okaże się, że one są sprzed pięciu lat, bo tak do końca nieświadomy klient kupi bez problemu, bo przecież ten producent ma badania. I okazuje się, że np. badanie na metale ciężkie jest z innego roku, a z innego roku na fitozwiązki. To już nam powinno coś sugerować, że coś tu jest grzebane.

00:46:26 Tomasz Ołubczyński
Jakiś czas temu ten sprzedawca, który oczywiście ma jakieś spore ilości sprzedaży na Allegro, przeglądałem badania Przeglądałem badania i te badania były oznaczone QR kodem i to robi jedna z firm w Polsce. Jest to chyba największe laboratorium w Polsce, które bada konopie. Piękny przykład, jak przedsiębiorcy kreatywnie potrafią radzić sobie na rynku. Nielegalnie oczywiście, bo z badania wynikało, że ten ekstrakt ma 3% CBD. a sprzedawca określał, że ma 30. Przy czym na tym badaniu były poprawione cyfry, a po zeskanowaniu kodu przenosiło mnie na stronę laboratorium, gdzie numery, daty, zleceniodawcy, wszystko się zgadzało poza jedną właśnie kwestią związaną z zawartością CBD.

00:47:50 Izabela Piątek
Ups.

00:47:52 Tomasz Ołubczyński
Jeżeli jest QR kod na badaniu, warto sprawdzić, czy te rzeczy są zgodne z tym, co podaje sprzedawca. Bardzo często te QR kody, ewentualnie te podstawowe informacje są nawet fatalnie wklejone i to widać, że ktoś grzebał przy tym. nie mając pojęcia, jak to dobrze zrobić. Czasami się zdarzają naprawdę bardzo dziwne sytuacje. Oczywiście sprzedawca poprawił tą informację, bo to nadaje się do prokuratury. Dokładnie, to jest oszustwo. Tak, to oszustwo. Pomyślecie np.

00:48:33 Tomasz Ołubczyński
w sytuacji, gdy Nie wiem, klient potrzebuje czegoś wysokostężonego na poziomie 30%, bo takie stężenie jest niezbędne akurat do prowadzenia kuracji, a tak naprawdę w opakowaniu jest 3, więc wiadomo, że efekty terapeutyczne mogą być, jeżeli się pojawią, no to mogą być o wiele słabsze. Już nie mówię o tym, że się oszukuje i zarabia po prostu na nieświadomych klientach i na krzywdzie ludzkiej. Co jeszcze? Jak w ogóle wygląda sytuacja z zainteresowaniem na innych rynkach waszych produktów?

00:49:22 Izabela Piątek
Naszym głównym rynkiem jest rynek francuski, bo tak naprawdę stamtąd, tam zaczęliśmy. Mamy tam dwóch takich solidnych partnerów handlowych. Także rozwija się.

00:49:36 Tomasz Ołubczyński
Czyli nie bazujecie na rynku polskim.

00:49:38 Izabela Piątek
Nie. Rynek Polski jest dla nas drugim rynkiem. Rozwijamy go organicznie, bez jakichś takich specjalnych akcji. Specjalną akcją było uczestnictwo, wystawialiśmy się w ubiegłym tygodniu na targach największych kosmetycznych LNE w Krakowie. Także to była taka próba pozyskania zainteresowania na rynku polskim. Ale tak jak mówię, ten główny rynek to jest rynek francuski. Poza tym też jesteśmy takim producentem, któremu nie zależy tak za wszelką cenę na promowaniu swojej marki. Wiele naszych produktów, czy to suplementów, czy to kosmetyków, jest sprzedawanych pod markami naszych klientów.

00:50:27 Izabela Piątek
I trafiają w ten sposób do powiedzmy sobie szerokiego grona klientów.

00:50:33 Tomasz Ołubczyński
A dobra, czy twoim zdaniem, jak wygląda w ogóle sytuacja w branży konopnej? Czy to w Polsce, czy w ogóle w Europie?

00:50:41 Izabela Piątek
Ja się staram w to nie wchodzić, jak wygląda sytuacja w branży konopnej. Trochę na zasadzie moja chata z kraju lasu. Oczywiście bardzo chętnie współpracuję, wspieram inicjatywy konopne. Prowadzimy jako firma też taką działalność edukacyjną bardzo mocno. robiąc szkolenia, czy to dla medyków, czy to dla aptekarzy również, dla firm, z którymi współpracujemy, po to, żeby ta wiedza była jak najbardziej rzetelna, bazująca na publikacjach, na najnowszych badaniach. a nie była taką wiedzą życzeniową, bo ta wiedza życzeniowa, panie, to na wszystko działa. Moja przyjaciółka ma takie powiedzenie, ona jest lekarzem, mówi, leczy kiły i rzeżączkę, reguluje też miesiączkę. Czyli na wszystko, na wszystko zupełnie działa.

00:51:40 Izabela Piątek
To też nie jest tak do końca. I przede wszystkim zależy nam na tym, żeby ta wiedza była rzetelna, dlatego że taką nierzetelną wiedzą jesteśmy w stanie zrobić znacznie większą krzywdę rynkowi niż właśnie tą rzetelną, niż mówieniem otwarcie o tym, że na to są badania, na to nie są badania, nie ma badań jeszcze zrobionych. że to są badania na razie na zwierzętach, nie na jakichś, tylko w ogóle na zwierzętach. Że tak naprawdę relatywnie niewiele jest badań jeszcze na ludziach przeprowadzonych w sposób takich sensu stricto naukowy, bo to jest na razie dużo badań opartych o obserwacje. Temu pomogło, temu nie pomogło. a nie ma jakiejś takiej grupy czy badań zamkniętych, tak, że jest grupa placebo, jest grupa, która dostaje daną substancję. Także to wszystko liczymy na to, że to się będzie działo, bo to tylko może, mam nadzieję taką, tak, bo to też, spojrzenia są na to różne, że rynek się zamknie, że tylko i wyłącznie będą się tym zajmować wielcy świata farmaceutycznego, a nie zależy nam na tym, bo konopie są popularne. W Polsce do lat 60-tych ubiegłego wieku zajmowały 40% całego areału.

00:53:23 Izabela Piątek
Także w tej chwili z tym małym procentikiem, jaki jest, to po prostu nie ma o czym mówić. Mamy potężne doświadczenia i lata pracy nad tym.

00:53:37 Tomasz Ołubczyński
No i świetny klimat do tego, żeby akurat uprawiać kanapie w naszym kraju.

00:53:42 Izabela Piątek
Dokładnie.

00:53:43 Tomasz Ołubczyński
No ale cóż, mamy jak mamy, czyli nie patrzysz na innych, robisz swoje.

00:53:48 Izabela Piątek
Dokładnie. Patrzę o tyle, o ile możemy razem coś zrobić i to mnie interesuje. Interesują mnie wspólne badania, wspólne prace, wspólne projekty. Nie boję się deptać, czy sięgać po fundusze europejskie, żeby zrobić coś z głową, żeby przebadać to, tak jak zrobiliśmy żelki funkcyjne właśnie na bazie programu dofinansowania ze środków unijnych. 350 wniosków chyba na szóstym miejscu zostaliśmy ocenieni.

00:54:24 Tomasz Ołubczyński
Czekaj, żelki funkcyjne? To ja o czymś nie wiem. No dobra, opowiedz coś o tych żelkach.

00:54:37 Izabela Piątek
Zrobiliśmy żelki funkcyjne z przeznaczeniem, program był z przeznaczeniem dla osób starszych, co zrobić, żeby życie było dłuższe i lepsze, jeżeli chodzi o jakość życia. i zbudowaliśmy 4 suplementy w oparciu o kilkanaście substancji aktywnych, które działają na siebie synergistycznie, przebadaliśmy je. Projekt trwał 3 lata i powstały nam z tego, badaliśmy m.in. wchłanianie tych substancji aktywnych i doszliśmy do wniosku, że osoby starsze biorą takie ilości leków i suplementów, że po tym praktycznie jakby zechciały skakać, to prawie jak grzachotka. Więc sprawdzaliśmy wchłanianie, okazało się, że fitokanabinoidy akurat i duża część tych substancji aktywnych, które zawarliśmy w tych suplementach, zaraz powiem jakie stworzyliśmy, Wchłania się bardzo dobrze, jeżeli nie najlepiej, przez błony śluzowe. Stąd pomysł tego, żeby zrobić żelki. Żeby to się rozpuszczało w ustach i żeby po prostu przedłużyć przez to, że ten żelek będzie w buzi długo. żeby przedłużyć to wchłanianie przez błony śluzowe.

00:55:59 Izabela Piątek
No i to było jedno z badań. Oczywiście tam trzeba było dostosować teksturę tego żelka, żeby on albo w zęby, albo w protezy nie wchodził, żeby to było wygodne dla osób starszych. Potem, żeby nie zawierało cukru, bo zadaniem każdego oczywiście była regulacja podaży cukru, ponieważ wcześniej też przeprowadziliśmy badania, że bardzo duża część grupy, do której kierujemy ten suplement, to są osoby z cukrzycą albo ze stanem przedcukrzycowym, więc wszystkie mają za zadanie właśnie nie podnosić tego poziomu cukru, co też nie było proste, ponieważ te substancje, grzyby i różne substancje aktywne, hondroityna, jakieś siarczany, także one mają swój specyficzny smak. Dokładnie, dokładnie tak. W każdym razie, jako ciekawostkę powiem tylko tyle, że jak testowaliśmy, bo udało nam się namówić do współpracy m.in. członków Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Uniwersytecie Ekonomicznym, który nas wspierał, technologia żywienia właśnie, przy realizacji tego projektu.

00:57:23 Tomasz Ołubczyński
Wrocławski.

00:57:24 Izabela Piątek
Wrocławski, tak, tak. I też koło seniorów z Lądka, z DROJ-u, pozdrawiam serdecznie tutaj. Także okazało się, że to czym się tak najbardziej martwiliśmy, czyli czy ten smak będzie zjadliwy, okazało się być drugoplanowym, ponieważ seniorzy uważali, że lekarstwo musi smakować jak lekarstwo, to nie jest cukierek. Byli zdziwieni, że to nawet tak dobrze smakuje. Testowaliśmy różne wersje. I teraz clue całego, czyli sedno. W wyniku tego projektu powstały cztery suplementy. Pierwszy to jest suplement zdrowe serce, wspierający układ krążenia.

00:58:13 Izabela Piątek
Drugi to jest suplement zdrowe stawy, czyli cały układ ruchu mięśnie, stawy, kości wspierający. Trzeci to jest suplement regulujący apetyt. i nie zawsze ograniczający apetyt, ponieważ osoby starsze często zmagają się z taką przypadłością, że zapominają zjeść. Widzimy czasem takie bardzo zasuszone osoby, gdzie bliscy walczą o to, żeby ta osoba, czy ten bliski ich dziadek, czy babcia, ciocia, żeby coś zjedli. A to właśnie reguluje, jak trzeba pobudzając, jak trzeba to ograniczając. to łaknienie i ostatni na poprawę pamięci. I tam adaptogeny zastosowaliśmy, grzyby, mówię różne, różne związki, które badaliśmy wcześniej.

00:59:07 Tomasz Ołubczyński
Dobra. Okej, dobra. To tego nie będę mówił na antenie. Ale muszę chyba sobie co nieco zamówić. Czy coś możemy jeszcze dodać do tematu związanego z CBC czy w miarę jakoś mamy ogarnięty tak na początek?

00:59:35 Izabela Piątek
Tak się zastanawiałam, bo tak jak mówiłeś, że wstajesz i cię nic nie boli.

00:59:40 Tomasz Ołubczyński
A powinno, tak?

00:59:43 Izabela Piątek
To właśnie taki może być skutek nadużycia. Jak się po prostu jakiś hektolitr tego CBC wypije, to ponoć, ktoś robił badania, może to wpłynąć właśnie na brak odczuwania bólu.

00:59:58 Tomasz Ołubczyński
No dobra, ale ja nie stosuję teraz CBC, więc to chyba nie…

01:00:01 Izabela Piątek
Myślę, że nie pijesz też nałogowo. CBC oczywiście.

01:00:05 Tomasz Ołubczyński
Ani CBC. Nie, nie, nie. No to ciekawe. Muszę się zastanowić, dlaczego mnie nie boli.

01:00:13 Izabela Piątek
Może akurat twój system układ endokannabinoidowy tak dobrze działa.

01:00:18 Tomasz Ołubczyński
Ale czasami mógłbym zapomnieć o jedzeniu. Mógłbym oddać część swojej pamięci o konsumpcji komu innemu. No to cóż, wydaje mi się, że większość powiedzieliśmy. Mam nadzieję, że wrócimy albo z tym, albo z innym tematem. Nie żebym się skarżył, ale już tak do tego nagrania. No, z rok czasu. Widziałam, że się będziesz wskazał. No komu mam się wskazać?

01:00:57 Izabela Piątek
Wszystkim słuchaczom tak od razu.

01:01:01 Tomasz Ołubczyński
Ale to świadczy o tym, że Iza jest bardzo zapracowaną osobą. No i że warto było czekać. Proszę Państwa, moim i waszym gościem była Izabela Piątek, współwłaścicielka Polskiej Grupy Kapitałowej 3H.

Te odcinki również mogą cię  również zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *